Pages

Tuesday, November 2, 2010

Ipar Tony Blair yang memeluk Islam bantah dirinya berfahaman Syiah


LONDON (voa-islam.com): Jurnalis Lauren Booth, saudara bukan kandung dari Cherie Blair, isteri mantan Perdana Menteri Inggeris Tony Blair, membantah kebenaran isu yang tersebar bahawa dia berfahaman Syiah ketika memeluk Islam.

Lauren yang bekerja di koran Inggeris 'Daily Mail' dan stesen television Inggeris 'Press TV' di London, melalui hubungan telefon dengan koran "Al-Quds Al-Arabi": "Saya telah memeluk Islam dan tidak pernah mengatakan saya mengikuti ajaran Syiah atau lainnya, saya tidak tahu kenapa terjadi penyelewengan berita yang jelas dinyatakan dalam berita dan tidak ada kesamarannya",beliau menambah:" Saya belum masuk Islam ketika di Iran, meskipun saya katakan dalam pernyataan, saya masuk Islam setelah kembali dari perjalanan ke Iran ".


Lauren Booth mencatat pernyataan tentang dirinya: " saya berenang di perairan Gaza, mengenakan (bikini) dan saya memalu rakyat Gaza adalah perkara yang kurang berperasaan dan bijaksana", selanjutnya dia menjelaskan: "Saya turun ke air dengan berpakaian lengkap dengan Dr Mona El-Farra dan kami pergi ke pantai pagi-pagi sebelum semua orang bangun, dan orang-orang Gaza menjadi saksinya, dan tidak ada yang keberatan dengan itu, saya seorang Muslim, dan seorang ibu, seperti yang saya pelajari dari ajaran Islam, bahwa bahkan jika benar, bahawa segera setelah seseorang memeluk Islam terhapus dosa-dosanya,

Jika Allah telah mengampuni kita, mengapa stesen television tersebut mempersoalkannya,. Apatah lagi hal yang sedemikian itu tidak pernah terjadi." (ar/islammemo).

AbuHusna

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Related Posts with Thumbnails